Translate

dimecres, 8 d’abril del 2020

EL Pic i els Estanys de Tristaina - El Pic Anrodat i el Pic de Fontargent - Andorra

Paisatges Enttre Llacs i Muntanyes

Andorra Part  IV

Andorra és el petit país dels Pirineus, petit en extensió, però molt gran en bellesa. A més de tenir grans i espectaculars paisatges en el seu territori, amb altius i desafiants cims envoltats de nombrosos llacs d'aiguas cristalines escampats com perles al seu entorn, també té un ric patrimoni cultural repartit en el seu territori; motius més que suficients per visitar-la.

En aquest nou reportatge, vull mostrar-vos imatges de l'ascensió d'el Pic de Tristaina per la seva ruta normal, per l'estació d'Arcalís, una ascensió clássica d'aquest territori per el seu fácil accés i per la seva gran bellesa, que compensa sobradament el esforç necesari per pujar al cim.

Al final del reportatge, hi he inclós l'ascensió al Pic Anrodat i tot carenejant, el Pic de Fontargent per el sector de la Vall d'Incles, que várem fer en una altre jornada de muntanya.

L'ascensió del pic de Tristaina no té cap complicació, está molt ben marcat, en un curt tram del final de la ascensió ens hem d'ajudar amb les mans, un cop arribats al cim les vistes són espectaculars, ja que es un mirador de 360º.

Sortirem de l'estació d'esquí d'Ordino Arcalís, pujarem al estany Primer, que ens quedarà per sota nostra, seguirem al estany del Mig, i per d'amunt del estany de Més Amunt( els Estanys de Tristaina, está clar que no els hi hant posat noms gaire complicats), seguirem les fites deixant el sender al Coll de l'Estany Forcat a l'esquerra, seguim cap amunt i amb una curta grimpada accedim a la carena i seguim a la dreta fins el cim; també es pot accedir al cim pujant per l'esquerra fins el Coll d'el Estany Forcat i seguir la cresta cap a la dreta fins el cim,

Anem a veure tot seguit les imatges, que refecteixen millor el indret que no pas les explicacions; desitjo que us agradin.

Som-hi.

Estany Primer

Estany del Mig

Estany de Més Amunt

Estany Forcat

Al fons, a la dreta, veiem el massís de la Pica d'Estats - Montcalm

Crestejant prop del cim del Tristaina

Vistes desde el cim del Pic Tritaina

Ara toca baixar

Un cop arribats de nou al punt de sortida, decidim de pujar amb telecadira al proper Port de Creussants, on podem gaudir d'espectaculars vistes del massís de la Pica d'Estats, la Pica Roja, Cataperdis...entre d'altres.

Estany de Creussants

La Pica d'Estats al fons

Punta de Peiraguils

En primer terme el Pic de Creussants, al fons a la dreta la Pica Roja

Al fons pics d'Angonella i Pla del Estany

En primer terme a la dreta, el Pic de Creussants, al centre el altiu Pic de                 Cabanyó, seguit del Cap de La Costa Gran

Al fons el Pic de Font Blanca

Vistes cap el Pic de Serrera i el Pic de L'Estanyó

El Pic d'Anrodat i el Pic de Fontargent

Aquests dos cims estan situats en la zona de la bucólica Vall d'Incles, sont cims d'accés fàcil, però com la majoria de cims, amb forts pendents.

Nosaltres hi vàrem anar en un día ennuvolat, però vàrem poder completar la sortida sense pluja.

Desde la Vall d'Incles, seguim el camí en direcció al Port de Fontargent, en la cruilla de camins, deixem el sender a la Cabaña Sorda a l'esquerra, i seguim cap amunt el camí amb alguna fita i amb marques grogues al Estany Anrodat i l'Estany de l'Illa, deixant el camí al Port de Fontargent a la dreta. De l'Estany de l'Illa es puja en fort pendent herbada fins el cim del Pic Anrodat i seguint la carena fins el Pic de Fontargent, des de on en fort descens baixem fins el Port de Fontargent ó Port d'Incles, i d'allà tornem a la Vall D'Incles.